Review av Davids essä

Essän finns här

Tycker att du valt ett intressant ämne! Tycker även att det är lättläst och bra flyt i hela essän. Språket du valt är mer vardagligt bloggspråk än akademiskt inriktat, jag tycker det är bättre på detta vis blir mer lättläst och underhållande.

Dock håller jag inte med till hundra med alla påståenden. Din frågeställning är “Är det bättre med kvantitet eller kvalitet av vänner på Facebook?”

På Facebook kan du ju själv bestämma vilka vänner du vill se i “Home” skärmen, alltså vilka du prioriterar. Om jag har 600 vänner på Facebook, varav 40 är nära och kära så kan jag enkelt välja att endast se dessa på min “Home” skärm. Sedan kan jag då och då kolla upp resterande 560 personers profiler om jag vill säga hej.

Sedan är jag lite skeptisk över prästen Marks tankesätt, om han har 1700 vänner eller 50 aktiva vänner, varför är inte de 50 aktiva vännerna av de 1700?

Annars som sagt väldigt bra skrivet. Lycka till!

Leave a Reply

